Державна податкова служба України Головне управління ДПС у Черкаській області ІНФОРМУЄ
До уваги податкових агентів: оподаткування доходів, виплачених на користь фізичних осіб-підприємцівмісцезнаходження або місцем проживання яких є тимчасово окупована територія
Головне управління ДПС у Черкаській області повідомляє, що згідно з пп.38.9 п.38 підрозд.10 розд. ХХ Податкового кодексу України, під час нарахування (виплати) фізичним особам-підприємцям, місцезнаходження або місцем проживання яких є тимчасово окупована територія (незалежно від системи оподаткування), доходу від здійснення ними підприємницької діяльності суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, зобов’язанні утримати податок на доходи фізичних осіб у джерела виплати.
При цьому на таких осіб не поширюється дія п.177.8 ст.177 Податкового кодексу України та пп.2п.297.1 ст.297 Податкового кодексу України.
Уточнююча звітність після отримання повідомлення та копії наказу
про проведення перевірки
Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що пунктом 50.2 ст.50 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VIзі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок (з урахуванням термінів продовження, зупинення або перенесення термінів її проведення) не має права подавати уточнюючі податкові декларації (розрахунки) по поданих ним раніше податкових декларацій з відповідного податку і збору за звітний (податковий) період, який перевіряється контролюючим органом. Це правило не поширюється на випадки, встановлені абзацом третім п. 50.1 ст.50 ПКУ.
Відповідно до абзацу третього п.50.1 ст. 5 ПКУ у разі якщо показники оприлюдненої разом з аудиторським звітом річної фінансової звітності зазнали змін порівняно з показниками звіту про фінансовий стан (баланс) та звіту про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіту про фінансові результати), що подаються разом з податковою декларацією згідно з абзацом другим п. 46.2 ст. 46 ПКУ, та такі зміни вплинули на показники раніше поданої річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний податковий (звітний) період, платники податку на прибуток, які відповідно до Закону України від 16 липня 1999 року №996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають уточнюючий розрахунок до річної податкової декларації у строк не пізніше 10 червня року наступного за звітним.
Згідно п. 77.4 ст.77 ПКУ про проведення документальної планової перевірки курівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано (вручено) у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Отже, платник податку може подати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій з відповідного податку і збору за звітний (податковий) період, який перевіряється контролюючим органом до дати початку проведення перевірки, яка вказана в копії наказу про проведення документальної планової перевірки та письмовому повідомленні про проведення перевірки.
18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик,235 e-mail: ck.zmi@tax.gov.ua
тел.(0472) 33-91-34 https://ck.tax.gov.ua/
Які СГ зобов’язані вести облік товарних запасів?
Міністерство фінансів України Наказом від 03.09.2021р. №496 затверджено Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб-підприємців, який набув чинності з 26 листопада 2021 року.
Даним Наказом передбачено, що облік товарних запасів здійснює фізична особа-підприємець шляхом постійного внесення до форми ведення обліку товарних запасів інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів. При цьому заборонено продаж товарів, на які в місцях продажів таких товарів відсутні первинні документи і записи у формі обліку про такі первинні документи.
Вести облік товарних запасів фізична особа – підприємець може на власний вибір у паперовій або електронній формі.
Зокрема, товарний облік зобов’язані вести фізичні особи-підприємці, які реалізують товари та здійснюють розрахункові операції на загальній системі оподаткування, платники єдиного податку 3-ї групи – платники ПДВ та підприємці платники єдиного податку крім першої групи, які здійснюють реалізацію:
- технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
- лікарських засобів та виробів медичного призначення;
- ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
За порушення порядку ведення та/або у разі не ведення товарного обліку запасів,відповідно до статті 20 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбаченафінансова санкція у розмірі подвійної вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Крім того,передбачена адміністративна відповідальність згідно ст. 155 прим. 1 КУпАП.
18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик,235 e-mail: ck.zmi@tax.gov.ua
тел.(0472) 33-91-34 https://ck.tax.gov.ua/
До уваги роботодавців – страхувальників: щодо подання звітності, при виході працівника на пенсію або для отримання лікарняних, якщо така подія відбулася в середині кварталу
Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 року №4 (зі змінами та доповненнями наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2020 року№773) затверджені форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску затверджені (далі – Порядок).
З метою недопущення порушення прав застрахованих осіб на своєчасне отримання пенсійних та соціальних виплатбуло запроваджено Розрахунок з типом «Звітний» як «Довідковий» та додатки до нього, що містять персоніфіковані відомості, з типом «Звітний» як «Довідковий».
У Розрахунку з типом «Звітний» як «Довідковий» зазначається інформація щодо призначення пенсії застрахованим особам або матеріального забезпечення, страхових виплат (абзац сьомий п.1 розд. ІІІ Порядку).
Отже, відповідно до норм Порядку Розрахунок та додатки до нього з типом «Звітний» як «Довідковий» подаються платниками єдиного внеску у разі необхідності призначення поза межами звітного періоду застрахованим особам пенсії або матеріального забезпечення, або страхових виплат та містять виключно інформацію щодо таких осіб.
У разі подання додатка «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу. Грошового забезпечення) застрахованим особам» (далі – Додаток 1) у складі Розрахунку з типом «Звітний» як «Довідковий» для призначення пенсії застрахованим особам Додаток 1 має містити відомості для призначення пенсії застрахованій особі, які подаються за період до дати формування заяви на призначення пенсії.
Для призначення матеріального забезпечення, страхових виплат – у разі подання Додатка 1 у складі Розрахунку з типом «Звітний» як «Довідковий» для призначення матеріального забезпечення, страхових виплат Додаток 1 має містити відомості для призначення інших соціальних виплат застрахованій особі.
Відповідно такий принцип застосовується до інших додатків Розрахунку з типом «Звітний» як «Довідковий».
При цьому інформацію щодо осіб, зазначених у Розрахунку з типом «Звітний» як «Довідковий», необхідно також дублювати у Розрахунку за відповідний звітний період.
Терміни подання Розрахунку з типом форми «Довідковий» у разі виходу працівника на пенсію або для отримання лікарняних чинним законодавством не передбачені.
- Погашення податкового боргу
- повідомленням начальника Головного управління ДПС у Черкаській області Антона Царюка, протягом січня-листопада 2021 року в цілому по Черкаській області податковий борг до зведеного бюджету скоротився на 168,3 млн грн, або на 12,2 відс. (з 1 383,5 млн грн до 1 215,2 млн гривень).
- загальній сумі податкового боргу 812,4 млн грн, або 66,9 відс., – податковий борг підприємств, що перебувають у процедурах банкрутства, стягнення якого зупинено рішеннями судових органів.
- рахунок вжитих органами Головного управління ДПС у Черкаській області заходів із погашення податкового боргу до зведеного бюджету надійшло 246,1 млн грн, що на 11,1 відс. більше, ніж за відповідний період 2020 року. До державного бюджету в рахунок погашення боргу надійшло 220,6 млн грн, до місцевого – 25,5 млн гривень.
- надходження забезпечені за рахунок направлення податкових вимог та опису майна в податкову заставу – 108,6 млн грн, стягнення з банківських рахунків боржників – 4,2 млн грн, надходжень від реалізації заставного майна – 0,4 млн грн, стягнення через органи державної виконавчої служби – 1,5 млн грн, стягнення за рахунок вилучення готівки – 0,3 млн гривень.
- січень-листопад 2021 року відкрито провадження у справах про банкрутство відносно 17 підприємств, загальна сума податкового боргу яких складає 105,5 млн гривень. Грошовими коштами від підприємств-банкрутів за одинадцять місяців 2021 року до бюджету надійшло 131,1 млн гривень.